Blue is the new black - høstens trender


Kilde: IKEAhttp://bit.ly/UKOC7s
Blått interiør forbinder jeg med 80- og 90-tallets bondeblå kjøkken, og har dermed utelukket helt de siste ti årene. I sommer har imidlertid blått blitt mer og mer aktuelt på interiørfronten, og nå videreføres fargen inn i høstsesongen av ledende interiørforhandlere som IKEA og Ahlens.

Kombinert med treverk og myke tekstiler - og jeg tilfører for egen del - litt paljetter og glam a'la Art Deco - ligger det an til å bli en lun og lekker høst. Tror jammen jeg har noen blå effekter pakket bort i kjelleren - de skal fram i høst! 


En stil jeg er glad holder stand, er den nordiske, her illustrert i forbindelse med Bloomingvilles høst/vinterkolleksjon. Ingen grunn til å kaste ut naturmaterialer her, altså. 
















En av Europas ledende trendforskere, hollenderen Li Edelkoort ser for seg at rødt får fotfeste i interiøret vårt i høst.

Foreløpig ser jeg ikke helt for meg at det blir rødt her hjemme, men jeg digger tanken på at "personlige hjemmelagde detaljer" og "korssting, strikking og andre håndarbeidstradisjoner" skal være trendy. Om ikke du er bitt av strikkebasillen før - er det en god sjanse for at du blir det nå! Jeg har blant annet planer om å strikke stoltrekk av herlig, tykt islandsull-garn i off-white.


Slik tenker Edelkoort at interiøret skal være denne høsten: 

1. Treverk, gjerne lyst. Bark og barkemønstre kommer også til å gjøre seg gjeldende.
2. Lin og andre naturmaterialer.
3. Korssting, strikking og andre håndarbeidstradisjoner.
4. Rødfarger, men gjerne i kombinasjon med hvite og lyse farger.
5. Personlige hjemmelagde detaljer.

Kilde: ABC-nyheter http://bit.ly/Nou7wV

Kommentarer

  1. Så gøy! Jeg liker også å kombinere gammelt og nytt :) Veldig fin blogg du har!
    Anita

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Det er veldig stas med kommentarer, så legg gjerne inn et lite "Hei" :)

Populære innlegg