Litt for kort genser...? En skjorte med hull i ? Sy en pute!


Jeg har alltid likt å lage ting selv, men nå i småbarnsfasen er det ikke alltid så lett å få tid til det. Likevel kom inspirasjonen over meg da jeg synes sofaen manglet noe... En litt for kort H&M-genser, men med fint stoff, ble til drapert pute. En gammel, håndsydd kjole fra 60-tallet og min kjæres skjorte gikk samme veien. Fra før har jeg sydd puter til sittebenken på kjøkkenet - av mormors avlagte sengetøy fra 70-tallet. Siden vi bor i et hus fra samme periode, liker jeg å ha elementer som hinter dit.




Gammel brokadekjole gjør seg fint som pute

Skjerf fra SAND = fin silkepute
Laget av kjærestens skjorte, litt sengetøy fra 70-tallet og en avlagt silkspysj 






Enkelt og lett - jeg synes det ble fint. 
...og det aller beste; ingen har maken!








Kjenner du igjen genseren fra H&M, vårsesongen 2012? :)


Av andre DIY-prosjekter, har jeg planer om å teste ut dette: Veldig lekkert! Har noen gamle familiebilder jeg har lyst til å teste ut.                 

















H&M Home spår for høstens interiørtrender at de rustikke putene er på vei ut, mens glitter og glam er på vei inn. Kanskje jeg syr om en paljettkjole til pute neste gang? Puten ved siden av har også et hint av glam - det er innfelt gullglitter i den. 

Kommentarer

  1. Hei du! Regna egentlig med at du var her ute et sted... Flotte puter forresten! Flinka.

    SvarSlett
  2. Jeg blar nedover i bloggen - og jammen var det en koselig melding fra deg der! :) Den har jeg visst oversett... Tusen takk! Vi sees i morgen, snuppa :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Det er veldig stas med kommentarer, så legg gjerne inn et lite "Hei" :)

Populære innlegg